מגורים בבניין ישן או מוזנח עשויים להעיב על שגרתכם בעתיד הלא רחוק. כשהבניין נראה ישן, עומד על עמודים ותשתיותיו אינן עדכניות בהחלט מומלץ לברר מול גורמים שונים האם ניתן לעשות פינוי בינוי בבניין, ואם כן – אז כיצד? למזלכם, אתם לא צריכים לגשת לוועדה בעצמכם, יש מי שיכול לעשות זאת עבורכם.

פנייה לחברה יזמית בתחום הבנייה המתמחה בהתחדשות עירונית

פנייה זו תהיה הצעד הנבון ביותר מבחינתכם. החברה תוכל לבדוק את כל כיווני ההתחדשות העירונית האפשריים לכם. היא תוכל לפנות לוועדה להתחדשות עירונית בעירייה שלכם ולהגיש לה תכנית להקמת בניינים יותר גבוהים, מרכזים מסחריים בסמוך להם ופרקי ריאות ירוקות. אם הוועדה קיבלה את בקשתו של היזם היא יכולה להמליץ לממשלה להכריז על המתחם כמיועד לפינוי בינוי. אם החברה היזמית אליה פניתם עוסקת גם בתמ”א 38, מומלץ לבדוק אם אתם זכאים לבצע את התכנית בבניינכם. זכאות מעניקה ליזם את האפשרות להרוס, לבנות את אותו בניין בדיוק מבחינת מספר הקומות והדירות המיועד לכם כדיירים, ולהוסיף כמה קומות משל עצמו במקום שכר. קומות אלו נקראות תוספות בנייה והן מעוגנות בתב”ע העירוני. בכל שכונה בעיר מסוימת היזם יכול לבנות מספר שונה של קומות אקסטרה ולא לחרוג מכך.

מימוש הפרויקט בהתאם לשיטת הבנייה וההתקשרות בה בחרתם

מימוש פרויקט יזמי של יזם הבינוי שאינו תמ”א 38 מעניק לכם על פי חוק הנחות במס שבח, במס רכישה ובמע”מ שתשלמו על הבנייה, כולל אפשרות לשלם את יתרת המסים מאוחר מהתאריך הנקוב. מימוש פרויקט תמ”א 38 תיקון מס’ 2 נעשה במימון כספי מלא של היזם, כולל של המגורים הארעיים שלכם, בתמורה לקבלת זכויות בנייה מוגבלות  בתב”ע.

היתרונות של מגורים במבנה חדש שנבנה בפינוי בינוי 

בניין בטיחותי ותקני המאפשר ניהול שגרת מגורים בטוחה; מבנה דקורטיבי, כזה אשר מתאים חזותית לעיצוב של ההווה; ריאות ירוקות, שבילי הליכה חדשים ואזורי בילוי מודרניים עשויים להיבנות בקרבת פרויקט המגורים; פינוי בינוי למבנה בטוח, איכותי ומודרני מאפשר לכם ליהנות משגרת מגורים חדשה שטרם הכרתם. לכן, אם הבניין או קבוצת הבניינים בה אתם גרים אינה חדשה וניכרת כמוזנחת – אל תחשבו פעמיים: פנו לקבוצת ייזום בנייה פרטית ובקשו ממנה לקדם את עניין הפינוי בינוי מול הרשויות. בכך, אתם מבטיחים לעצמכם פרויקט מגורים מהשורה הראשונה, בו תוכלו לנהל חיי שגרה בטוחים ונקיים מבעיות הזנחה ובטיחות באשר הן.

אודות המחבר

השארת תגובה