מתכוננים ל-2018: חידושים בתמ”א 38

תמ”א 38 הינה תכנית מתאר ארצית המיועדת למטרות חיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה. תכנית זו אושרה לראשונה בשנת 2005 על ידי ממשלת ישראל ומיום אישורה ועד היום חלו בחוק תמ”א מספר שינויים אשר נועדו להטיב עם בעלי הדירות במבנים אשר אינם עומדים בתקן הישראלי בפני רעידות אדמה. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם רשימה של עיקרי תיקוני החוק לאורך השנים ולצידה מידע כללי אודות היתרונות והחסרונות הנלווים להליכי התמ”א.

תיקון מס’ 1 לחוק תמ”א– תיקון זה הוחל בשנת 2007 ובמסגרתו נקבעו התנאים להגדרת היחס שבין תוכניות בניין ועיר מפורטות לבין תמ”א 38. התיקון נועד לקיצור הליכי הבירוקרטיה הנלווים לצרכי קבלת היתרי בניה מטעם הועדה המקומית לתכנון ולבנייה.

תיקון מס’ 2 לחוק תמ”א- תיקון זה הוחל בשנית 2010 ובמסגרתו ניתנו כל זכויות הבנייה הנלוות לתמ”א גם לפרויקטים של פינוי –בינוי במסגרתם מבנה ישן נהרס מן היסוד ומוחלף במבנה חדש (תמ”א 39).

תיקון מס’ 3 לחוק תמ”א- תיקון זה הוחל בשנת 2013 ובמסגרתו הורחבו זכויות הבניה המאפשרות בין היתר הקמה של 2.5 קומות נוספות וחדשות למוגרים במבנה.

תיקון מס’ 3א’ לחוק תמ”א-תיקון זה הוחל בשנת 2016 ובמסגרתו הוגדרו מחדש זכויות הבנייה המאפשרות בין היתר הוספה של 1.5 קומות במבנים בני קומה אחת, הוספה של 2.5 קומות במבנים בני 2 קומות, הוספה של 3 קומות במבנים בני 3 קומות והוספה של 3.5 קומות במבנים בני 4 קומות ומעלה.

תיקון מס’ 4 לחוק תמ”א-  הוחל במהלך שנת 2017 ובמסגרתו נקבע כי זכויות התמ”א יוענקו גם למבנים אשר נבנו בין השנים 1980-1992 וזאת במידה ובמבנים אלו לא קיימים מרחבים מוגנים לדירות במבנה.

יתרונות וחסרונות בהליכי תמ”א

זכויות הבנייה המורחבות אשר הוחלו במסגרת תיקוני חוק תמ”א לאורך השנים לצד קיצור הליכי הבירוקרטיה וההטבות השונות המוענקות לבעלי דירות במבנים המיועדים לתמ”א 38, מקנים מגוון רחב של יתרונות לדיירי המבנה, לרבות, השבחת הנכס הנמצא בבעלותם, הוספת ממ”ק (מרחב מוגן קומתי) או ממ”ד (מרחב מוגן דירתי) להגברת תחושת הביטחון האישית של הדיירים, אפשרות להוספת חניות ומעלית, שדרוג חזית המבנה ועוד.

לצד יתרונות אלו, החסרונות בביצוע עבודות תמ”א 38 עלולות להיווצר בשל העובדה שהן מצריכות את הרוב המוחלט של בעלי הדירות במבנה לצורך החלת העבודות ובשל העובדה שחלק מעבודות התמ”א מיושמות על ידי יזמים וקבלנים המחפשים לעצמם בעיקר את הרווח המהיר ולא את נוחיותם ושיפור איכות חייהם של בעלי הדירות במבנה.

חכשורי נלד”ן- הכתובת המקצועית שלכם להליכי תמ”א 38

אנחנו בחברת הנדל”ן חכשורי הום קלאב בע”מ, עוסקים ומתמחים בליווי, ניהול וביצוע בפועל של הליכי תמ”א 38 בכל רחבי הארץ. מאז שנת 2007 ועד היום היינו שותפים מלאים לעשרות הליכי תמ”א בערים מובילות במרכז הארץ ובאזור השרון. אנו מזמינים גם אתכם לפנות אלינו בכל נושא ועניין הקשור לתחום התמ”א 38.

השארת תגובה