פינוי בינוי והתרומה למצוקת הדיור

מצוקת הדיור כיום נובעת משני מאפיינים עיקריים: צעירים שלא הצליחו לקנות דירה ראשונה, ומבוגרים שנקלעו למצב שיש להם דירה ראשונה באזור ביקוש יקר כמו רמת גן, פתח תקווה וגבעתיים, אך כוחות השוק מאלצים אותם למכור אותה במחיר לא ראלי. כמה פעמים יצא לכם לחלוף מול בניין רכבת ישן ומוזנח, כשהבעלים, בשנות ה- 40-60 לחייו דורש 1,200,000+ ש”ח על דירה בו? האנשים הללו סובלים ממצוקת הדיור לא פחות ממי שאין לו בכלל דירה. הם תקועים בדירה שהם קנו, בשעתו, בשארית כספם, וכעת הם לא יכולים ליהנות מהרווח עליה כי אין מי שיקנה בתעריפים הללו. מה הממשלה מציעה? פינוי בינוי ייחודי מסוג “בינוי פינוי בינוי”. וכיצד מי שאין לו דירה ראשונה ייהנה מכל זה?

בינוי פינוי בינוי – קווים לדמותו

בשונה מהליך פינוי בינוי רגיל של הרס המבנה ופינוי הדיירים, כאן הממשלה מעודדת קבלנים לבנות במגרשים שליד השכונות בהן ממוקמים בנייני רכבת ובניינים ישנים מסוגים אחרים. ליד הבניינים של אותם דיירים יצמחו בניינים חדישים בעלי תו תקן מודרני, אליהם הם יועברו. רק לאחר מכן, ייהרסו הבניינים הישנים בהם הם גרו. במקומם, ייבנו בניינים שדירותיהם יוסיפו עתודות דיור, מה שיאפשר לחסרי בית לקנות דירה ראשונה, בשאיפה לתעריף נמוך עקב הגדלת ההיצע.

דיירים בשכונה וותיקה? עם פינוי בינוי תוכלו לפתור את בעיית הדיור של דור הילדים

הכוח נמצא כעת רק בידיים שלכם. קחו בחשבון שהיום זה לא היום בו לפני 30-40 שנים חגגתם את קניית הדירה הראשונה. הזמן עושה את שלו, הבניינים התיישנו, התקנים כבר לא אותו דבר, ויש לזה מחיר. נכון שאתם גרים באזור ביקוש, ויש לכם זכות לדרוש מחיר בהתאם, אבל המציאות כיום היא שבקושי יש מי שיכול לשלם את זה. מעבר לכך, זה לא יפתור שום דבר לילדים, משום שבהון העצמי שיצטבר עקב מכירת הדירה שלכם תוכלו כיום לקנות, לכל היותר, דירה בסדר הגודל שהיה לכם פעם, רק בתעריף הרבה יותר יקר ממה שקניתם בעבר. רק פינוי בינוי בשיטת בינוי-פינוי-בינוי יבטיח לכם דירה חדשה בבניין חדש ללא תשלום, ויבטיח גם את הדירה של הילדים שתיקנה בבניין חדש שייבנה תחת ההריסות של קודמו. כעת הפרויקט רץ באזורים נרחבים במרכז וגם מחוצה לו, מה שיחיש את הורדת המחירים עבור הדירות המיועדות לקונים חדשים.

אודות המחבר

השארת תגובה